ثبت شرکت سهامی خاص
نوشته شده توسط : zohre

ثبت شرکت سهامی خاص

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شرکت سهامی خاص نوعی شرکت سهامی است که تمامی سرمایه اولیه آن توسط شرکا و در بدو تاسیس تامین می شود و کلیه سرمایه آن در غالب سهام بین اعضاء تقسیم می شود . هر کدام از صاحبین سهام با توجه به میزان سهام یا سرمایه خود در این نوع شرکت ها جوابگوی تعهدات شرکت بوده  و  در صورت عدم کفایت و توانایی برای انجام تعهدات مجبور به صرف اموال شخصی خود در راستای جبران تعهدات شرکت نمی باشند .

موضوع اصلی شرکت های سهامی خاص ، بازرگانی است  هر چند فعالیت اصلی شرکت تاسیس شده  در زمینه های بازرگانی نباشد.به عنوان مثال فعالیت شرکت می تواند خدماتی ، تعمیر و نگهداری ،ایمنی و بهداشتی ، مدیریتی و مشاوره ای  و … باشد ولی موضوع شرکت باید بازرگانی باشد.

تاسیس شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر سهام دار نیاز دارد که پس از میزان اعلام سرمایه باید حداقل 35% از کل سرمایه بصورت نقد به حساب شرکت در نزد بانک های ذی صلاح واریز گردد و 65% سهام باقی مانده در تعهد سهامداران باید حداقل ظرف مدت 5 سال تادیه گردد. ضمن اینکه حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال می باشد.

پس از تعیین حداقل سه نفر سهام دار اصلی ، دو نفر بازرس ( یک نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر به عنوان بازرس علی البدل ) نیز برای شرکت معرفی می شوند که الزاماً نباید با هیچ کدام از سهامداران نسبت فامیلی داشته باشند .

تعداد اعضاء هیئت مدیره حداقل باید دو نفر تعیین گردد که هر کدام از آنها نیز باید از سهام داران شرکت ( حداقل یک سهم) باشند . این اعضاء به همراه دو نفر بازرس تعیین شده باید حداقل سن قانونی  ( 18 سال تمام) را دارا بوده و هیچکدام نباید سابقه سوء پیشینیه  کیفری داشته باشند .

 

آیا می دانستید ؛ شرکت های سهامی خاص با حداقل صد هزار تومان قابل ثبت می باشند و این سرمایه توسط موسسین و در بدو تاسیس باید تامین شود ؟متخصصین ثبت شرکت و برند ثبت شرکت کریم خان در تمامی این مراحل درکنار شما خواهند بود .

 

مدارک لازم :

 

1. کپی کارت ملی و شناسنامه همه سهامداران و اعضاء هیئت مدیره (برابر با اصل شده).

 

2. گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضاء هیئت مدیره و بازرسین .

 

3. گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های کشور.

 





:: بازدید از این مطلب : 3183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: